Pages

Wednesday, August 12, 2009

balik kampung dan ireland...........

saat di tunggu akan tiba....tunggu dan tunggu....nanti dan menanti....pasti untuk kepastian....mencari tarikh yang sesuai memang payah..membuat kan hati ini tidak diduga....namun dugaan menanti lebih besar jika tidak ada kesabaran yang tinggi....

perasaan ingin balik kampung memang tidak dapat dibendung lagi...keputusan yang telah dibincang kan membuatkan hati aku sayu bagai sayur yang dah layu(lawak je ayat ini...dah lah tgh sedih sempat lagi buat lawak)hari ini sorang lagi kawan kami pulang ke malaysia....sedih tu memang sedih....tapi apa boleh buat.itu namanya satu pertemuan berakhir dengan perpisahan...perpisahan yang akan kembali pertemuan asal nya...

sambung semula pasal kampung aku....merancang dan merancang....kasih sayang aku pada budak2 ini telah membuat kan aku tabah menghadapi dugaan yang medatang(insyAALLAH)tapi kasih sayang aku pada kampung aku?apa jasa yang aku boleh buat dekat kampung aku?keluarga semua dekat kampung...walaupun mak ayah aku tak kisah aku berada di sini berapa lama...tapi aku tahu perasaan mereka(mintak2 mijah balik raya...dapat kumpul kan semua anak beranak)terharu nya kalau aku sendiri dapat mendengar luahan hati mak dan ayah ku...huhuuhuuhu.....perjalanan hidup ku tidak aku tahu akan bila penghujung nya...umur panjang atau pendek itu semua kuasa Allah taala...aku sebagai hambanya sentiasa bersyukur kerana dalam umur ku semuda ini dikurniakan kekuatan untuk aku menjadi seorang hamba nya yang bertaqwa....isyaAllah....

siang tadi aku dapat bercakap ngan emak n ayah...borak2 punya borak....rayu punya rayu..korek punya korek..tak de apa2 pun yang mustahak bagi memasti kan aku pulang beraya segera....Alhamdulillah.....tapi aku tahu mereka seboleh-boleh nya hendak aku balik....(masyaAllah jangan lah dengan kata2 ku tadi akan mebuat kan emak dan ayah ku berkecil hati)minta dijauh kan....line pun tak berapa begus..aku try call kakak ku...namun hampa...perjalanan aku diteruskan dengan mendail number telefon kawan karib ku...

borak dan borak..cerita dan becerita...kemungkinan perjumpaan darjah 6 1997 akan ditangguhkan...aku sebagai kepala kumpulan pening juga nak menyelesaikan satu perkara ini..dah lama tak buat sesuatu untuk majlis sebegini....dalam perbualan kami tadi ada juga mencerita kan keadaa kat malaysia,wabak h1n1 semakin menular sekitar negara..masyaAllah..(itulah kuasa Allah kepada umat2 Nya...itu pun umat Nya masih leka dengan bala yang sedang menimpa mereka..Allahuakbar)kadang2 aku terfikir juga biar lah aku pergi dulu dan tak sanggup melihat kemungkaran yang akan berlaku seterusnya selepas ini....masyaAllah,nauzubillahiminzalin.....buat masa ni kampung aku tidak ada wabak itu lagi..ALHAMDULILAH....minta dijauhkan......Amin.....

Dah habis borak ngan kawan aku..aku terus dail number kakak ku..payah juga nak dail number orang sibuk memanjang..yalah sibuk dengan keje..lagi pun masa yang aku dail.masa dia bekerja..hahahhaha.....nasib tak kena marah....hmmm penat tunggu baik aku masak dulu...dalam masa memasak tu kepala otak aku asyik memikir kan bulan ramadan dah semakin hampir..dapat ke tidak aku pose sebulan kat sini...masa borak ngan mak ayah tadi,memang dapat lah pose sebulan,siap raya lagi...huhuhuhuhu...pening kepala jugalah memikirkan..masyaAlla dugaan dari Allah taala.....aku terima seadanya...

Siap masak,aku cuba lagi untuk dail number kakak ku,akhir dapat juga....borak punya borak,cerita punya cerita,,akhir nya dapat juga keputusan...balik sebelum raya atau balik lepas raya.....kakak(kalau sebelum raya lagu bagus....kalau lepas raya engkau balik tahun depan jelah...tapi ikut kau lah nak balik bila...huahuahuahuahua!!!!!!)pening lagi kepala aku......??????????????//tapi keputusan nya ada dalam tangan aku....MasyaAllah berat sungguh bebanan Engkau ini YaAllah...permudahkan urusan aku ini YaAllah...hambu mu ini yang lemah tidak sanggup untuk melukakan kan hati mana2 pihak...ini baru bos dan keluarga...belom lagi suami n keluarga..masyaAllah bebanan akan datang huahuahua!!!!! permudahkan lah Ya Allah....

tamat dulu ya...keputusan sedang dibuat...hahahahahha!!!!!!!ketawa pun tak boleh..sedih pun tak boleh...biasa2 jelah...:):(

harap ibu(k azi) faham dengan situasa acik(acik memang ikhlas nak tolong ibu,acik tahu ibu pun berat nak lepas kan acik,tapi acik pun berat juga nak tinggal kan anak2 ibu....hampir 4 tahun acik menumpang berteduh di dalam umah yang serba indah ini..mungkin acik tak dapat nak tinggal didalam rumah sebegini indah selepas ini...tapi itulah nama nya dugaan....apa yang berlaku selepas ini ada DUGAAN....)

No comments: