Pages

Friday, August 21, 2009

hari pertama puasa..

Alhamdullillah...selamat juga berada di hari puasa..1 ramadan(tapi ikut kelander hari ini 29 syaaban...kat malaysia belum puasa lagi).....walau pun baru je mula puasa..6 jam berlalu...insyaAllah puasa kali ini akan memberi lebih kekuatan untuk aku mengharungi liku2 hidup yang akan datang insyaAllah.....bila dapat tahu hari ini puasa,gembira sangat ...Alhamdulillah....walaupun didalam hati sedih sebab tak dapat sambut ramadan dengan family...tapi itu lah dugaan untuk aku yang berada di perantauan....ini merupakan ramadan yang ke 5 aku menyambut di sini....insyaAllah RAYA TAHUN ini akan berada di malaysia...permintaan hati aku juga sebenar nya.....tapi dugaan untuk meninggal kan lucan amat berat juga sebenar nya.

Ramadan kali ini merupa kan ramadan yang kedua buat kakak(nureen)dan kali pertama buat fatini....ALHAMDULILLAH dia org hendak cuba berpuasa....seronok juga bila tgk dia hendak berpuasa..Alhamdulillah....harap2 dapat diorg melaksanakan sampai bila2....bila tgk diorg hendah berpuasa..teringat pulak zaman kanak2 aku dulu...sambut puasa sudah menjadi amalan keluarga kami....mlm puasa main bunga api(zaman kanak2)bgn sahur ramai2..seronok bila dikenang kan semula..tapi ianya sudah menjadi kenangan....

No comments: