Pages

Saturday, August 15, 2009

LuCaN

Bulan 2 2006 tarikh tak ingat...bermula sejarah hidup aku apa bila aku di beri suasana baru(pindah mulinngar ke lucan)dalam menjaga Anak2 ini....sebelum sampai ireland buat kali ke-3.aku sudah dibagi tahu sahabt ku,bahawa diorg akan beli rumah kat lucan.bila dengar je berita tu memang menakjubkan hati...yalah dah tahu lucan ramai melayu.dan semua yang ada kat sini kebanyakan aku kenal.jadi tak de masalah aku untuk datang semula ke ireland....ramai melayu best woooooooo!!!!!!mcm ada kat malaysia....Alhamdulillah seronok sangat2 dapat tinggal dan bekerja kat lucan ini...suasana yang agak bagus juga.Apa2 pun my kampung lagi best lah..niat nak keje ,kena buat macam keje lah kan....banyak pengalaman,pengajaran yang aku dapat bila tinggal kat lucan ni....selain dapat kawan2 baru yang seangkatan,dapat juga aku belajar tentang perangai kanak2 kat sini.zaman kanak2 aku tak de lah mcm kat sini,kat sini bandar,tak sama macam dekat kampung.hidup kanak2 aku dah biasa dengan keluasan yang tak de tembok..hikhikhikhik....bila tengok cara diorg membesar ,ada sedikit kesian,yalah nak main dalam rumah atau kawsan belakang umah yang kiri kanan belakang ditutupi tembok batu atau kayu...huhuhuhuhu kesian2x...APa2 PUN itulah nama kehidupan,setiap manusia yanag di jadikan Allah taala tidak semua sempurna.masa pindah lucan,komuniti melayu lebih kurang 6 8 family je....tapi selapas 4 tahun kebelakangan ini dah semakin ramai..Alhamdulillah....seronok rasa nya bila dah ramai komuniti melayu.....salah satu sebab ramai pindah lucan adalah senang nak beli barang2 dari malaysia sebab telah ada sebuah kedai melayu dan yang pertama di Ireland,.KedaI hisbiscus nama di beri...hikhikhikhik....dah beroperasi lebih kurang 2 tahun....menjadi pelanggan tetap membuat aku macam tak nak balik tanah air je..cewah banyak lah songeh nak tinggal negara orang lama2...hahahhahhaha...Tapi aku ada simpan satu perasaan..jika aku sudah balik malaysia.aku akan pasti kan kedatangan kembali ke lucan..insyaAllah...kalau duit ada ,kesihatan yang sihat...apa salah nya...hikhikhikhikhik.....APa yang best lagi tentang lucan...seronok melihat ragam anak2 melayu yang dilahirkan di sini membesar.....macam2 ragam aku lihat...best je kehidupan diorg..yalah lahir pun luar negara,membesar pun di luar negara,percakapan pun 2 bahasa...best anak2 lucan..hikhikhikhik......kenangan yang paling indah bila berada di lucan...walaupun ada yang kurang suka dengan keadaan di lucan,tapi aku ikhlas mengatakan bahawa lucan tempat yang paling best untuk usia aku ini....bila keluar rumah untuk mengambil angin,suasana yang agak berbeza....memang kadang2 teperap didalam bilik membuat kan aku kurang sihat..tetapi bila melihat sekeliling akan membuat kan aku hilang kesakitan tadi....apa2 pun lucan the best....LuCaN.....!!!!!!!!bila nak sampai lucan lagi.......

No comments: